Lilian Haberer: Philipp Goldbach DANCE FLOOR, kjubh Kunstverein e.V. Cologne, 2021. [pdf]
Inga Schneider / Internationale Photoszene Köln (ed.): Vom Zeigen und Nicht-Zeigen / On Displaying and Not Displaying, Artist Meets Archive #2, Cologne 2021.
Christina Leber (e.d.): DZ Bank Kunststiftung Förderstipendium (with a text by Christin Müller), Frankfurt a.M. 2021. [pdf]
Helga Meister: Die neue Medienkunst aus den Archiven, Rheinische Post, 17.04.2021.
SETAREH (ed.): PHILIPP GOLDBACH - Musée Imaginaire (with a text by Felix Fischer), SETAREH X, Düsseldorf 2021. [pdf]
Mikrogramme von Philipp Goldbach, in: Text + Bild. Eine Literaturzeitschrift, Duesseldorf University Press, no. 4/2021, p. 12-15.
Evelyn Vogel: Neue Ernsthaftigkeit, Carol Johnssen Gallery Munich, Süddeutsche Zeitung, 15.09.2020. [pdf]
Gregor Eggenberger: Everything is Photography (with a text by Gregor Eggenberger and Ruth Horak), Vienna 2020.
Edgar Lissel / Gabriele Jutz et al. (ed.): RESET THE APPARATUS! A Survey of the Photographic and Filmic in Contemporary Art, Berlin 2019, pp. 12, 17, 24, 104.
Kunsthalle Düsseldorf (ed.): Akademie [Arbeitstitel], Cologne 2018, 11 December 2017–07 January 2018, no. 58.
John Harten (ed.): Public Folder #3 / Golden Record, Revolver Publishing, Berlin 2017, p. 166/167.
Amador Vega (ed.): The thinking machine. Ramon Lull and the 'Ars Combinatoria', Centre de Cultura Contemporània de Barcelona CCCB, Barcelona 2016, p. 136–137.
Steffen Siegel: Spargel, Pumps und Brooklyn Bridge, in: Ulrich Raulff (ed.), Zeitschrift für Ideengeschichte, Der Wille zum Wissen, Heft X/2, Summer 2016, p. 25–40. [pdf]
Isabella Smith: Philipp Goldbach's Meditations On Changing Technology, artsy, 04.02.2016. [pdf]
Lilian Haberer: Rhythm of the Interval. Projection, Circulation and Fragmentation of Images and Words ..., in: PhotoResearcher no. 24/ 2015, p. 48–57. [pdf]
Nadine Friebe: Aufgehoben, aufgeschoben? in: Babett Forster (ed.), Wertvoll. Objekte der Kunstvermittlung, Verlag für Geisteswissenschaften, Weimar 2015 p. 87–91.
Kunstraum Alexander Bürkle. Sammeln um zu Sehen, Ege Kunst- & Kulturstiftung (ed.), Freiburg 2015, p. 143.
Marion Schürmann: Ein Wandbild aus 200.000 Einzelaufnahmen, in: Westdeutsche Allgemeine Zeitung, 27.02.2015 [pdf]
Ruth Horak: The Analogue Turn / Philipp Goldbach: Artist Statement, in: EIKON. International Magazine for Photography and Media Art, #88, Vienna 2014, p 49–64. [pdf]
Steffen Siegel: Erinnerungen an den Klang der Bilder, in: Rundbrief Fotografie - Analoge und digitale Bildmedien in Archiven und Sammlungen, Vol. 21, 2014, p 5–7.
Alexander Pühringer: aperto Philipp Goldbach. Schrift-Bilder, in: Untitled Magazine 005 / Fall 2012, p. 146. [pdf]
Isabel Zürcher: Philipp Goldbach, 'Fotografien', Gisèle Linder Gallery Basel, Kunstbulletin, no. 03/2012, p. 68. [pdf]
Brita Sachs: Bilder Malen ist jetzt auch in Bayern passé, Carol Johnssen Gallery Munich, Frankfurter Allgemeine Zeitung, 26.02.2011, p. 40. [pdf]
Siegfried Zielinski / Eckhard Fürlus (ed.): "Ah Lord. Love me Passionately". Images of Bodies & Religion in the Lutz Teutloff Collection, Berlin 2009.
Jens Emil Sennewald: Afterthought, Irma Vep Lab Reims, Kunstbulletin, no. 12/2008, p. 53. [pdf]
Evelyn Pschak: Wie man Paris Hilton einsperrt, Carol Johnssen Gallery Munich, Süddeutsche Zeitung, 17.09.2007, p. 56. [pdf]
Georg Imdahl: Eine Prise Hightech. 'Echo' im Wallraf-Richartz-Museum, Kölner Stadtanzeiger, 27.10.2006, p. 30. [pdf]
Stefan Becht / Josefine Raab (ed.): gute aussichten - young german photography 2005/2006, Hamburg 2005.
Michael Althen: 'Gute Aussichten' im Museum für Fotografie Berlin, Frankfurter Allgemeine Zeitung, 23.11.2005, p. 42. [pdf]
Madame Réalité, Städtische Galerie Waldkraiburg (essay by Hans-Jürgen Hafner), Waldkraiburg 2005.
Lilian Haberer: Philipp Goldbach DANCE FLOOR, kjubh Kunstverein e.V. Cologne, 2021. [pdf]
Inga Schneider / Internationale Photoszene Köln (ed.): Vom Zeigen und Nicht-Zeigen / On Displaying and Not Displaying, Artist Meets Archive #2, Cologne 2021.
Christina Leber (e.d.): DZ Bank Kunststiftung Förderstipendium (with a text by Christin Müller), Frankfurt a.M. 2021. [pdf]
Helga Meister: Die neue Medienkunst aus den Archiven, Rheinische Post, 17.04.2021.
SETAREH (ed.): PHILIPP GOLDBACH - Musée Imaginaire (with a text by Felix Fischer), SETAREH X, Düsseldorf 2021. [pdf]
Mikrogramme von Philipp Goldbach, in: Text + Bild. Eine Literaturzeitschrift, Duesseldorf University Press, no. 4/2021, p. 12-15.
Evelyn Vogel: Neue Ernsthaftigkeit, Carol Johnssen Gallery Munich, Süddeutsche Zeitung, 15.09.2020. [pdf]
Gregor Eggenberger: Everything is Photography (with a text by Gregor Eggenberger and Ruth Horak), Vienna 2020.
Edgar Lissel / Gabriele Jutz et al. (ed.): RESET THE APPARATUS! A Survey of the Photographic and Filmic in Contemporary Art, Berlin 2019, pp. 12, 17, 24, 104.
Kunsthalle Düsseldorf (ed.): Akademie [Arbeitstitel], Cologne 2018, 11 December 2017–07 January 2018, no. 58.
John Harten (ed.): Public Folder #3 / Golden Record, Revolver Publishing, Berlin 2017, p. 166/167.
Amador Vega (ed.): The thinking machine. Ramon Lull and the 'Ars Combinatoria', Centre de Cultura Contemporània de Barcelona CCCB, Barcelona 2016, p. 136–137.
Steffen Siegel: Spargel, Pumps und Brooklyn Bridge, in: Ulrich Raulff (ed.), Zeitschrift für Ideengeschichte, Der Wille zum Wissen, Heft X/2, Summer 2016, p. 25–40. [pdf]
Isabella Smith: Philipp Goldbach's Meditations On Changing Technology, artsy, 04.02.2016. [pdf]
Lilian Haberer: Rhythm of the Interval. Projection, Circulation and Fragmentation of Images and Words ..., in: PhotoResearcher no. 24/ 2015, p. 48–57. [pdf]
Nadine Friebe: Aufgehoben, aufgeschoben? in: Babett Forster (ed.), Wertvoll. Objekte der Kunstvermittlung, Verlag für Geisteswissenschaften, Weimar 2015 p. 87–91.
Kunstraum Alexander Bürkle. Sammeln um zu Sehen, Ege Kunst- & Kulturstiftung (ed.), Freiburg 2015, p. 143.
Marion Schürmann: Ein Wandbild aus 200.000 Einzelaufnahmen, in: Westdeutsche Allgemeine Zeitung, 27.02.2015 [pdf]
Ruth Horak: The Analogue Turn / Philipp Goldbach: Artist Statement, in: EIKON. International Magazine for Photography and Media Art, #88, Vienna 2014, p 49–64. [pdf]
Steffen Siegel: Erinnerungen an den Klang der Bilder, in: Rundbrief Fotografie - Analoge und digitale Bildmedien in Archiven und Sammlungen, Vol. 21, 2014, p 5–7.
Alexander Pühringer: aperto Philipp Goldbach. Schrift-Bilder, in: Untitled Magazine 005 / Fall 2012, p. 146. [pdf]
Isabel Zürcher: Philipp Goldbach, 'Fotografien', Gisèle Linder Gallery Basel, Kunstbulletin, no. 03/2012, p. 68. [pdf]
Brita Sachs: Bilder Malen ist jetzt auch in Bayern passé, Carol Johnssen Gallery Munich, Frankfurter Allgemeine Zeitung, 26.02.2011, p. 40. [pdf]
Siegfried Zielinski / Eckhard Fürlus (ed.): "Ah Lord. Love me Passionately". Images of Bodies & Religion in the Lutz Teutloff Collection, Berlin 2009.
Jens Emil Sennewald: Afterthought, Irma Vep Lab Reims, Kunstbulletin, no. 12/2008, p. 53. [pdf]
Evelyn Pschak: Wie man Paris Hilton einsperrt, Carol Johnssen Gallery Munich, Süddeutsche Zeitung, 17.09.2007, p. 56. [pdf]
Georg Imdahl: Eine Prise Hightech. 'Echo' im Wallraf-Richartz-Museum, Kölner Stadtanzeiger, 27.10.2006, p. 30. [pdf]
Stefan Becht / Josefine Raab (ed.): gute aussichten - young german photography 2005/2006, Hamburg 2005.
Michael Althen: 'Gute Aussichten' im Museum für Fotografie Berlin, Frankfurter Allgemeine Zeitung, 23.11.2005, p. 42. [pdf]
Madame Réalité, Städtische Galerie Waldkraiburg (essay by Hans-Jürgen Hafner), Waldkraiburg 2005.